Tuesday, March 6, 2018

Aku muncul kembali

Assalamualaikum
Tersangat lama tak mengarut dekat dalam blog ,
Sekarang 2018 bermakna 24 dah 11/3 ni 😅
Tapi tak apa “age is just number” hakikatnya bila dah besar 
Macam2 nak kena fikir , ya Allah boleh tak nak jadi baby balik
Taknak buat salah , taknak buat benda yang lagha , tapi apakan daya
Siapa aku nak cakap macam tu dekat tuhan ? ☺️
Apa yang telah terjadi biarkan ia terjadi , apa yang terjadi sekarang
Lakukan apa yang terbaik untuk diri sendiri , betul tak ? 
Bahagiakan orang sekeliling kita supaya lebih disenangi ,

Tamat zaman belajar masuk ke zaman perkerjaan , 
Itulah lumrah kehidupan , jadi dewasa semakin
Banyak tanggunjawab yang perlu dipikul . Hmm 
Bila teringat arwah abah dulu cari rezeki untuk kami ,
Mak ckp bersusah payah kerja siang malam sebab nak dapatkan
Tanah dekat felda , sampai mak bising sbb balik lewat ,
Bila dah tahu kenapa balik lewat mak terus minta maaf 😅 
Mak pun apa kurangnya , mak yang paling gigih aku pernah tgk
Kerja itu ini nak sara kami 5 adik beradik , mcm2 dugaan mak hadap.

Bila mak sakit teruk masuk hospital mase tu,
Rasa susah hati sangat ,sebab takut kehilangan.
Tapi alhamdulillah mak kembali sihat 😘
Bila dah kerja ni laa masanya nak balas balik jasa mak
Taknak susahkan beliau , yang tanggung aku dari kecik.
Memang tak dapat balas semua tapi buat dia happy pun dah cukup.


Apa yang aku harapkan pada 2018 ni tak banyak pun
Semoga seketul budak bernama Fitrah terus kuat & tabah
Dengan mengharungi segala dugaan yang Tuhan berikan .
Semoga dipermudahkan segala urusan pada 11/3 ni.
Aaminn ~


Dah Baca ? Terima Kasih Sayang :)

No comments: