Saturday, December 29, 2012

Jgn nilai org lain nilai diri sendiri

Assalamualaikum. . :) 
 Ramai yang aku lihat manusia yang tak pernah nak diam mulut mereka daripada berkata perkara yang tak elok.Ish Ish. .Manusia tu semua tak sempurna , semuannya ada kelebihan dan kekurangan.


Bila aku on twitter orang akan cakap pasal tudung labuh .macam anti sangat kat golongan tudung labuh ni. .
"eh harap tudung je labuh tapii, bla bla bla bla "
tengok ? apa yang mereka katakan. .jangan lihat dia dah bertudung labuh dan menutup aurat tak boleh nak buat salah langsung .Boleh dikatakan manusia ni tak sempurna. .Kita sendiri pun tak tahu yg dia sebenarnyaa baru nak berubah ke arah memakai tudung labuh. kita tak boleh nak tuduh bebukan pasal orang ni. Jangan tuduh orang lain tanpa bukti, of course hukum dia berdosa kan ?
Aku bukan nak berlagak alim. .atau apa .Tapi kita kena lihat dulu diri kita macam mana kan ?
Senang cerita kita dengan kehidupan kita , dia dengan kehidupan dia .kita tak ada hak pun nak masuk campur , kecuali dia memang memerlukan bantuan .dan kita harus tolong lah kan.

Bila orang bertudung labuh buat kesalahan sikit pun dah kecoh ? kita tak patut lah nak memalukan mereka . Siapa kita nak menilai diri mereka? bukan kita Tuhan pun . Zip mulut sudah lah.
Tapi kalau kita lihat sekurang2nya dorang dah laksanakan perintah Allah iaitu menutup aurat kan .Janji mereka dah terlepas pun dari zon tu. Kita kita nii bila lagi ? :)

Jangan cakap mereka pakai tudung labuh , dah kata alim .mereka pun seperti kita jugak.mempunyai kekhilafan sendiri. .

Aznur Fitrah :)

Dah Baca ? Terima Kasih Sayang :)

No comments: